Przyjaciółka

jadwiga2

Co dla mnie znaczy, że ktoś jest moim patronem, patronką? Świętych traktujemy często jak jakiś mitycznych herosów, ludzi, a właściwie nadludzi, którym ani dorównać nie sposób, ani czuć wielkiej bliskości. Często w myśleniu, święci są nie tylko bardzo „cukierkowi” ale też bardzo odlegli. A kim są dla mnie?

Obchodzimy wspomnienie patronki naszej parafii, a więc także mojej patronki. Aby człowieka rozumieć, aby się z kimś zaprzyjaźnić, trzeba go poznać. Im więcej dowiadywałem się o św. Jadwidze Śląskiej, tym bardziej stawała mi się bliższa.

Powierzono mi kiedyś prowadzenie strony parafialnej. Miałem pomysł, ale nie miałem wiedzy. Zabrałem się do pracy z wielkim entuzjazmie, lecz szybko przerosły mnie problemy. Nie potrafiłem znaleźć rozwiązań. Byłem bliski rezygnacji. Pewnego wieczoru spojrzałem na obraz św. Jadwigi, trzasnąłem o biurko pomocami komputerowymi i wypaliłem w jej stronę kilka cierpkich słów. Powiedziałem tak: „Jadźka, nie robię tego dla siebie. Jeśli mam zrobić tą stronę, jeśli tego chcesz, to nie gap się na mnie bezczynnie, tylko mi pomóż”. Zrezygnowany poszedłem spać.

Następnego dnia miałem wolne. Włączyłem komputer… i wszystko poszło jak z płatka, jakbym od zawsze wiedział co i jak. Śmiałem się na głos, dziękując św. Jadwidze za pomoc. Strona to jej dzieło.

Od tamtej pory jesteśmy przyjaciółmi. Nie jest dla ,nie kimś odległym, mitycznym, kto czasem może łaskawie wysłucha. Jest po prostu przyjaciółką, kimś takim, z kim można rozmawiać o wszystkim, jak na spowiedzi, kimś, kto wie o mnie wszystko i nadal jest obok, kimś na kim zawsze mogę polegać. Przyjaciółka to ktoś, z kim chętnie spędza się czas. Nie tylko wtedy, gdy potrzebuję pomocy, ale każdy czas. W pracy i w domu, w kościele i przy piwie.

Dobrze jest mieć takich przyjaciół.

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close