Ojczyzna

W Święto Niepodległości warto zastanowić się czym dla mnie jest Ojczyzna? A może lepiej powiedzieć kim? Przecież kraj i naród to nie budynki i ulice, to nie piękna przyroda i wspaniałe widoki. Ojczyzna to ludzie, różni ludzie. Mój wspaniały kraj, z którego jestem dumny, naród, którego imię z dumą noszę, to przecież moi bliscy, moja rodzina, nasza historia, kultura, osiągnięcia w różnych dziedzinach. To wszystko tworzyli i tworzą ludzie.

Moja ojczyzna to również wiara, którą odziedziczyłem po przodkach, a później stała się świadomym wyborem. Ojczyzna jest w obliczu biskupa, sąsiada, ale też pijaczka pod sklepem. Jesteśmy wspólnotą, także wtedy, gdy podzieleni bezsensownymi sporami, do których wciągają nas politycy, skaczemy sobie do oczu, zapominając, że jesteśmy wszyscy dziećmi Boga.

Tak, jesteśmy dziećmi Boga, a nie tej, czy innej partii i ideologii. Mam przekonanie, że chrześcijanin uwikłany w ideologię staje się niewolnikiem, na wszystko patrzy przez pryzmat ideologi, nawet na nauczanie Kościoła. I nie ma żadnego znaczenia jaka to ideologia. Czy to jest liberalizm, socjalizm, czy ideologia narodowo – katolicka, każda prowadzi do nienawiści, a więc bałwochwalstwa.

Moja Ojczyzna to Kościół, który modli się za wszystkie ofiary sporów, które do niczego nie prowadzą. Moja ojczyzna to wspaniali ludzie, których poznałem w parafii, czy w pracy, także niewierzący. Ojczyzna to pragnienie wspólnego dobra, to codzienna uczciwość wobec siebie i wobec państwa. To szacunek dla przeszłości i dla osiągnięć współczesnych, bez względu na to, kto w tym, czy tamtym momencie stał u steru władzy.

Szanujmy się nawzajem. Partie się zmieniają, politycy odchodzą, ideologie zawsze się kompromitują. Jedyne, co jest niezmienne, to nauka Jezusa, Jego przykazanie miłości. Wspólny dobrobyt, cokolwiek miało by to znaczyć, zbudować możemy tylko w oparciu o Niego, bo ziemska ojczyzna jest TYLKO drogą do Ojczyzny na zawsze nam przeznaczonej. Ojczyzna jest życiem w Bogu, teraz i zawsze.

Feliks

Skomentuj

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close